OBCHODNÍ PODMÍNKY  SLUŽBY  DOBÍJENÍ PODNIKATEL

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
    1. Tyto obchodní podmínky služby dobíjení – podnikatel, dále též jen: „OPDP“ upravují smluvní vztah (práva a povinnosti Smluvních stran) při poskytování Služby Dobíjení PODNIKATEL – dále též jen „Služba“ Poskytovatelem, a využívání Služby Dobíjení PODNIKATEL Zákazníkem.
    2. OPDP určují část obsahu Smlouvy uzavřené mezi Poskytovatelem a Zákazníkem. Ustanovení ve Smlouvě mají před ustanoveními OPDP přednost, pokud jsou s nimi v rozporu.
  1. DEFINICE POJMŮ
    1. Aplikace – mobilní aplikace ChargeUP, která umožňuje Zákazníkovi využívat funkce spojené s užíváním Služby
    2. Ceník – dokument, který je uveřejněný na Webových stránkách a který obsahuje cenu za poskytování Služby; pro Služby jsou platné ceny pro registrované zákazníky
    3. DS – Vlastní/propachtovaná dobíjecí stanice, nebo Roamingová dobíjecí stanice
    4. Elektromobil – motorové vozidlo s pohonem zahrnujícím alespoň jedno neperiferní elektrické zařízení jako měnič energie s elektricky dobíjeným systémem ukládání energie, který je možno dobíjet externě
    5. ChargeUP – obchodní název Služby
    6. Infrastrukturní síť – síť všech DS (Vlastních/propachtovaných DS a Roamingových DS)
    7. Občanský zákoník – zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
    8. OPDP – tyto Obchodní podmínky služby Dobíjení PODNIKATEL neboli Příloha č. 1 Smlouvy
    9. Portál – zákaznický webový portál ChargeUP, který umožňuje Zákazníkovi využívat funkce spojené s užíváním Služby a který je přístupný z Webových stránek
    10. Poskytovatel – společnost BOHEMIA GREEN SUN s.r.o., IČO 19368101, DIČ CZ19368101, se sídlem U Mostu 1867/2, 251 01 Říčany, zapsaná v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 385482
    11. RFID – čip poskytnutý nebo autorizovaný Poskytovatelem, umožňující bezkontaktní (rádiovou) identifikaci
      a autorizaci Zákazníka a umožňující Zákazníkovi využívání Služeb
    12. Roamingová DS – veřejně přístupná dobíjecí stanice, vlastněná a provozovaná třetí osobou, odlišnou od Poskytovatele, přičemž Poskytovatel na základě smluvního vztahu s takovou třetí osobou, umožňuje Zákazníkovi také na takové Roamingové DS využívání Služby
    13. Služba – (Služba Dobíjení PODNIKATEL) – má význam uvedený v čl. 1 odst. 1.1. Smlouvy
    14. Smlouva – Smlouva o poskytnutí Služby uzavřená mezi Smluvními stranami, jejíž jsou tyto OPDP přílohou
    15. Smluvní strana/y – Poskytovatel či Zákazník, v množném čísle pak společně Poskytovatel a Zákazník
    16. Správce – fyzická osoba určená Zákazníkem za účelem plnění předmětu Smlouvy, komunikace s Poskytovatelem a jako kontaktní osoba
    17. Vlastní DS – dobíjecí stanice provozovaná Poskytovatelem, na níž Poskytovatel umožňuje Zákazníkovi využívání Služby
    18. Webové stránky – webové stránky Poskytovatele dostupné na https://www.bgreensun.cz/
  1. NĚKTERÉ PODMÍNKY POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
    1. Poskytovatel se zavazuje poskytnout Zákazníkovi přiměřenou zákaznickou podporu tak, aby mohl Zákazník využívat možnosti dobíjení Elektromobilů u DS.
    2. Poskytovatel se zavazuje poskytnout Zákazníkovi přístup do Aplikace, na Portál a na Webové stránky, prostřednictvím kterých bude Zákazník informován zejména o:
      1. aktuálním statusu a rozmístění DS;
      2. způsobu obsluhy DS včetně návodu k jejich obsluze a bezpečnostních pokynech;
      3. nově zprovozněných DS.
    1. Zákazník se zavazuje zejména:
      1. seznámit se s návodem k obsluze DS a bezpečnostními pokyny uvedenými na Webových stránkách nebo na DS
        a dodržovat je;
      2. neprodleně informovat Poskytovatele prostřednictvím Aplikace nebo telefonního čísla uvedeného na DS
        o poruše nebo poškození DS, které zjistil. K nahlášení je možné použít také další kontakty uvedené v čl. XI. OPDP;
      3. určit Správce;
      4. zákazník je povinen všechny fyzické osoby, které užívají RFID, resp. všechny, kteří s jeho souhlasem užívají Službu na Elektromobilech dle Smlouvy, seznámit s právy a povinnostmi Zákazníka stanovenými touto Smlouvou a OPDP a zajistit, aby tyto osoby uvedená práva a povinnosti dodržovaly. Porušení povinností uvedených osob je porušením povinností Zákazníkem.
    2. Zákazník souhlasí s tím, že veškerá data o dobíjení mohou být zveřejněna nebo použita pro propagační účely.
    3. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že obsazení DS, případně vyhrazeného parkovacího místa, je povoleno pouze za účelem dobíjení Elektromobilu a po nezbytně nutnou dobu. Okamžik, od kdy je obsazení DS ze strany Poskytovatele již zpoplatněno, je uveden v Ceníku včetně výše poplatku. Zákazník bere na vědomí, že Poskytovatel není povinen zajistit vyhrazené parkovací místo u DS. Stání u DS může být zpoplatněno třetí osobou – provozovatelem parkoviště, na němž je DS umístěna.
    4. Poskytovatel si vyhrazuje právo omezit možnost dobíjet u jednotlivých DS nebo v celé Infrastrukturní síti, a to
      z obchodních nebo technických důvodů, nebo při předcházení stavu nouze či ve stavu nouze (ve smyslu zák. č. 458/2000 Sb., energetický zákon) a dále zejména z důvodů změny právních předpisů, technických norem a z důvodů vyšší moci.
  1. IDENTIFIKACE A AUTORIZACE ZÁKAZNÍKA
    1. Poskytovatel poskytne Zákazníkovi RFID v počtu rovnajícím se počtu Elektromobilů, na kterých bude Zákazník čerpat Službu. Počet vozidel, na kterých bude čerpat Službu, je Zákazník povinen Poskytovateli písemně oznámit nejpozději při uzavření této Smlouvy, při změně počtu takových Elektromobilů pak bezodkladně poté, co se počet změnil. RFID budou zaslány Správci na adresu uvedenou ve Smlouvě, nedohodnou-li se Smluvní strany jinak.
    2. V případě, že Poskytovatel na žádost Zákazníka autorizuje RFID, který je ve vlastnictví Zákazníka nebo třetí osoby, je Zákazník oprávněn pro přístup k Infrastrukturní síti a užívání Služby využít i tento RFID.
    3. RFID poskytnutý Poskytovatelem podle odst. 4.1. je vlastnictvím Poskytovatele. Takový RFID je Zákazník povinen do 30 kalendářních dnů od ukončení platnosti Smlouvy vrátit Poskytovateli. Nevrátí-li Zákazník RFID nebo v případě, že požádá o vystavení nového/nových RFID z důvodu ztráty či poškození RFID, je Zákazník povinen uhradit Poskytovateli s tím spojený poplatek uvedený v Ceníku za každý jednotlivý RFID.
    4. K identifikaci a autorizaci Zákazníka, v rámci Infrastrukturní sítě pro dobíjení každého Elektromobilu u DS, jsou určeny RFID, Aplikace nebo Portál.
    5. Zákazník je povinen zabránit jakémukoli zneužití RFID a zabezpečit jej/je před odcizením. Stejně tak je Zákazník povinen chránit své přístupové údaje do Aplikace/Portálu a zabezpečit je proti zneužití či odcizení. Zákazník odpovídá za všechny operace provedené prostřednictvím RFID/Aplikace/Portálu, škody, dluhy, závazky, pohledávky, které vzniknou používáním nebo v souvislosti s používáním RFID/Aplikace/Portálu, včetně škod vzniklých při případném zneužití, a tyto veškeré škody, dluhy, závazky, pohledávky se zavazuje Poskytovateli uhradit.
    6. Zneužití RFID/Aplikace/Portálu je považováno za podstatné porušení Smlouvy.
    7. V případě, že dojde ke ztrátě, krádeži či poškození RFID, je Zákazník povinen tuto skutečnost Poskytovateli oznámit a požádat o zneplatnění RFID prostřednictvím kontaktního telefonu, e-mailem nebo s pomocí notifikace v Aplikaci/na Portálu. Obdobně je Zákazník povinen postupovat, dojde-li ke zneužití nebo hrozí-li zneužití Aplikace či Portálu (např. při odcizení přihlašovacích údajů).
  1. SPRÁVCE
    1. Správce je oprávněn činit jménem Zákazníka veškeré úkony a jednání spojené s čerpáním Služby nebo související se Smlouvou, vyjma uzavření dodatku ke Smlouvě a ukončení Smlouvy.
    2. Zákazník je povinen zajistit, aby Správce zejména:
  • spravoval účet Zákazníka v Aplikaci nebo na Portálu;
  • za Zákazníka komunikoval s Poskytovatelem ve všech věcech týkajících se poskytování Služby nebo souvisejících se Smlouvou;
  • nahlašoval Poskytovateli jakékoliv skutečnosti, které mohou nebo by mohly ovlivnit poskytování Služby.
    1. Zákazník je povinen bez zbytečného odkladu informovat Poskytovatele o změně osoby Správce, a to jednostranným oznámením doručeným Poskytovateli, bez nutnosti vyhotovení dodatku ke Smlouvě.
    2. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že za činnost jím určeného Správce nese plnou odpovědnost.
  1. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
    1. Zákazník je povinen při používání DS postupovat podle návodu k použití a podle bezpečnostních pokynů umístěných na DS (a dostupných na Webových stránkách), podle podmínek stanovených ve Smlouvě, v OPDP, případně pak podle informací uvedených na Webových stránkách. Zejména se Zákazník zavazuje užívat DS výhradně k dobíjení Elektromobilů schválených příslušným úředním postupem pro území, na němž dobíjení probíhá, stejně tak jako se zavazuje k použití příslušných úředně schválených, případně v návodu k DS doporučených, kabelů a konektorů, jsou-li pro dobíjení nutné. Zákazník se dále zavazuje neprovádět na DS svévolné úpravy ani nedobíjet Elektromobil, na kterém byly takové svévolné úpravy provedeny.
    2. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že všechny kabely a konektory používané Zákazníkem k dobíjení (vyjma kabelů a konektorů pevně konstrukčně spojených s DS) jsou považovány za příslušenství Elektromobilů Zákazníka a Poskytovatel nenese za jejich ztrátu, poškození či odcizení žádnou odpovědnost.
    3. Smluvní strany se zavazují přijmout technická a organizační vnitřní opatření k ochraně neveřejných informací, zejména důvěrných informací a osobních údajů.
    4. Smluvní strany se dále zavazují poskytovat si včas všechny informace, které by měly nebo mohly mít vliv na plnění Smlouvy.
  1. TRVÁNÍ SMLOUVY
    1. Kterákoliv ze Smluvních stran je oprávněna Smlouvu kdykoli písemně vypovědět, a to i bez udání důvodů s tím, že Smlouva skončí uplynutím výpovědní lhůty v trvání jeden měsíc. Výpovědní doba počne plynout prvým dnem měsíce následujícího, po doručení písemné výpovědi druhé Smluvní straně.
    2. Kterákoli smluvní strana je oprávněna Smlouvu vypovědět bez výpovědní doby v případech, byl-li podán návrh na vstup druhé Smluvní strany do likvidace nebo bylo-li v insolvenčním řízení vůči druhé Smluvní straně rozhodnuto
      o úpadku dle zákona č. 182/2006 Sb. (insolvenční zákon).
    3. Je-li Zákazník v prodlení s úhradou splatných závazků vůči Poskytovateli a doba prodlení s úhradou závazku Zákazníka vůči Poskytovateli přesáhla 30 dnů od prokazatelného doručení výzvy Poskytovatele Správci, je Poskytovatel oprávněn Smlouvu vypovědět bez výpovědní doby. Poskytovatel je dále oprávněn Smlouvu vypovědět bez výpovědní doby v případě:

– zneužití RFID/Aplikace/Portálu, jeho použití v rozporu se Smlouvou nebo OPDP;

– porušení povinnosti Zákazníka,vjehoždůsledkuvzniknePoskytovateliškoda.

    1. Výpověď dle odst. 7.2 a 7.3 je účinná dnem doručení.
    2. Zákazník je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě podstatného porušení povinností, vyplývajících ze Smlouvy ze strany Poskytovatele; za podstatné porušení povinností ze strany Poskytovatele se považuje bezdůvodné neposkytování nebo nezajištění Služby.
    3. Zákazník může odstoupit od Smlouvy také v případech uvedených v ustanovení čl. XII., odst. 12.1. a 12.4. OPDP, jako vyslovení nesouhlasu se změnami nebo novými OPDP či se změnami Ceníku.
    4. Odstoupení dle odst. 7.6 je účinné dnem doručení písemného oznámení Zákazníka o odstoupení Poskytovateli nebo pozdějším dnem stanoveným v tomto oznámení.
    5. Zákazník v souladu s ustanovením § 1897 Občanského zákoníku souhlasí předem s postoupením této Smlouvy a bere na vědomí, že toto postoupení je vůči Zákazníkovi účinné od okamžiku, kdy mu Poskytovatel takovéto postoupení Smlouvy oznámí, nebo kdy mu třetí osoba (postupník) postoupení Smlouvy prokáže.
    6. Zákazník, ve smyslu § 1898, odst. 1 Občanského zákoníku, výslovně prohlašuje, že se vzdává práva prohlásit vůči Poskytovateli odmítnutí osvobození Poskytovatele od jeho povinností v rozsahu postoupení.
  1. VYÚČTOVÁNÍ A ZPŮSOB ÚHRADY
    1. Poskytovatel má právo vyúčtovat Zákazníkovi cenu za poskytování Služby vždy na konci každého fakturačního období, v němž byla Služba poskytnuta. Cena za poskytování Služby je uvedena v Ceníku. Při dobíjení Elektromobilu je rozhodující množství elektřiny zaznamenané příslušnou DS.
    2. Pokud se strany nedohodnou jinak, bude úhrada za poskytování Služby probíhat měsíčně; první fakturační období začíná dnem uzavření Smlouvy a končí poslední den daného kalendářního měsíce. Každé další fakturační období se kryje s příslušným kalendářním měsícem.
    3. Fakturu/y Poskytovatel předloží Zákazníkovi (zašle na e-mailovou adresu Správce) neprodleně po vystavení, nejpozději 10. pracovní den v měsíci následujícím po konci fakturačního období.
    4. Fakturu je Zákazník povinen uhradit nejpozději do 21 dnů od vystavení nebo v den splatnosti v ní uvedený, je-li tento den dnem pozdějším, nebude-li dohodnuto jinak. Úhrada bude provedena Zákazníkem bezhotovostním převodem na účet Poskytovatele uvedený ve Smlouvě.
    5. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že po dobu prodlení s úhradou kterékoli faktury či jiné splatné pohledávky, je Poskytovatel oprávněn pozastavit poskytování Služby, a to až do doby úplného zaplacení faktury či jiné splatné pohledávky.
    6. Ostatní případné platby podle Smlouvy (např. škody, úroky z prodlení, další náklady, náhrady) jsou splatné na základě vystavené faktury 21. den ode dne vystavení faktury nebo v den splatnosti v ní uvedený, je-li tento den dnem pozdějším, nebude-li dohodnuto jinak.
    7. Všechny platby se provádějí v korunách českých, není-li dohodnuto ve Smlouvě jinak. Náklady spojené s úhradou závazků podle Smlouvy nese každá Smluvní strana na své straně.
    8. Smluvní strany sjednávají, že Zákazník není oprávněn jednostranným úkonem započíst žádnou svou pohledávku za Poskytovatelem vůči jakékoli pohledávce Poskytovatele za Zákazníkem. Pokud by toto ustanovení bylo
      v rozporu s jakýmkoli ustanovením jiných smluv uzavřených mezi Poskytovatelem a Zákazníkem, má toto ustanovení přednost před ustanoveními jiných smluv.
    9. Daňové doklady Poskytovatele vystavené způsobem hromadného zpracování dat nemusí obsahovat razítko ani podpis Poskytovatele.
    10. Z pohledu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty je Služba považována za dodání elektřiny.
  1. ÚROK Z PRODLENÍ

Pro případ prodlení s úhradou kterékoli splatné pohledávky (peněžitého dluhu) podle Smlouvy je prodlévající Smluvní strana (dlužník) povinna zaplatit druhé Smluvní straně (věřiteli) smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.

  1. DORUČOVÁNÍ

10.1. Veškerá komunikace mezi Smluvními stranami v záležitostech týkajících se Smlouvy musí být učiněna
v písemné formě. Jakákoliv informace (písemnost), kterou si Smluvní strany mezi sebou zasílají, musí být zaslána alespoň jedním z následujících způsobů doručování:

      1. osobním doručením, popř. doručení kurýrem; informace bude považována za doručenou dnem předání kontaktní osobě příslušné Smluvní strany;
      2. doporučeným dopisem; informace bude považována za doručenou dnem doručení, přičemž za doručení se pokládá okamžik, kdy se dopis dostane do sféry příjemce dopisu, včetně skutečnosti, že je převzetí dopisu příjemcem odmítnuto. Není-li informace doručena dříve, považuje se za doručenou uběhnutím lhůty pro vyzvednutí doporučené zásilky stanovené držitelem poštovní licence. Informace se také považuje za doručenou v den, kdy došlo k odmítnutí převzetí zásilky příjemcem;
      3. dopisem; informace bude považována za doručenou dnem doručení, přičemž za doručení se pokládá okamžik, kdy se dopis dostane do sféry příjemce:
      4. elektronicky (e-mailem). Zákazník se zavazuje přijetí každého e-mailu zaslaného Poskytovatelem bezodkladně elektronicky potvrdit;
      5. prostřednictvím zprávy SMS odeslané na kontaktní číslo mobilního telefonu kontaktní osoby;
      6. doručením do datové schránky;
      7. prostřednictvím Aplikace nebo Portálu.
    1. Zákazník souhlasí s tím, aby mu Poskytovatel zasílal zprávy, informace, potvrzení o doručení zpráv, výzvy, upomínky a jiné písemnosti ve věci Smlouvy a jejího plnění kterýmkoliv způsobem uvedeným shora pro doručování písemností (zejména prostřednictvím SMS zpráv nebo elektronických prostředků – např. e-mailem) k rukám Správce a na jeho kontaktní adresu. Obdobně může Poskytovatel Zákazníkovi zasílat také obchodních sdělení v elektronické i v písemné formě ve věci Služby a souvisejících služeb.
    2. Kontaktní údaje Poskytovatele pro doručování písemností Zákazníkem jsou uvedeny dále v OPDP.
  1. KONTAKTNÍ ÚDAJE POSKYTOVATELE

Kontaktní údaje Poskytovatele:

Adresa: U Mostu 1867/2, 251 01 Říčany

Aplikace: ChargeUP

Portál: https://app.chargeup.cz/

Kontaktníe-mail: info@bgreensun.cz

Kontaktní tel.: (telefon uvedený na příslušné DS)

  1. ZMĚNA OPDP A CENÍKU

 

    1. Smluvní strany jsou si vědomy, že s ohledem na povahu Služby a dlouhodobost smluvního vztahu bude nezbytné práva a povinnosti stran upravené v těchto OPDP měnit. Poskytovatel je proto oprávněn OPDP jednostranně měnit, a to tak, že vypracuje nové znění OPDP, které zcela nahradí původní znění a bude účinné a závazné pro obě Smluvní strany od nabytí účinnosti změny. Takové nové OPDP Poskytovatel zašle Zákazníkovi (zpravidla datovou schránkou či e-mailem na adresu Správce). Změna OPDP je účinná ke dni doručení novelizovaného (nového) znění OPDP Zákazníkovi, nebude-li stanoveno jinak. Zákazník je povinen se s novelizovanými (novými) OPDP seznámit. Zákazník je oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od Smlouvy nejpozději 5 pracovních dní od doručení nových OPDP. Pro vyloučení pochybností je nutné, aby bylo odstoupení Zákazníka v této lhůtě doručeno Poskytovateli. Odstoupení od Smlouvy představuje Smluvními stranami dohodnutý výlučný nástroj pro vyslovení nesouhlasu se změnami smluvních podmínek v OPDP. Odstoupení je účinné dnem doručení odstoupení Poskytovateli. Zákazník bere na vědomí, že bude-li využívat Službu po účinnosti nových OPDP, přestože chce využít možnost odstoupení od Smlouvy dle těchto OPDP, vztahují se na toto užívání Služby již takové nové OPDP.
    2. Smluvní strany se dohodly, že bude-li změna OPDP výhradně ve prospěch Zákazníka, tedy bude-li poskytovat Zákazníkovi nová práva (např. zpřístupnění nové služby), není Zákazník oprávněn od Smlouvy odstoupit.
    3. Poskytovatel je oprávněn jednostranně měnit cenu/y Služby. Ke změně ceny může dojít změnou Ceníku.
    4. Změna Ceníku bude provedena tak, že Poskytovatel vypracuje nové znění Ceníku, které zcela nahradí původní znění a bude účinné a závazné pro obě Smluvní strany od nabytí účinnosti změny. Nový Ceník zveřejní Poskytovatel nejméně 15 dnů přede dnem účinnosti změny Ceníku, a to způsobem umožňujícím dálkový přístup (na svých Webových stránkách). Zákazník je povinen se s novelizovaným (novým) Ceníkem seznámit. Zákazník je oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od Smlouvy nejpozději 3 pracovní dny před nabytím účinnosti nového Ceníku. Pro vyloučení pochybností je nutné, aby bylo odstoupení Zákazníka v této lhůtě doručeno Poskytovateli. Písemné odstoupení představuje Smluvními stranami dohodnutý výlučný nástroj pro vyslovení nesouhlasu se změnami Ceníku. Odstoupení je účinné k poslednímu dni přede dnem nabytí účinnosti nového Ceníku, neurčí-li Zákazník dřívější den účinnosti odstoupení.
  1. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
    1. Poskytovatel zpracovává v souladu s relevantními českými a evropskými právními předpisy a za účelem plnění povinností ze Smlouvy, povinností uložených právními předpisy a chránění svých oprávněných zájmů, identifikační a kontaktní údaje a některé další údaje Zákazníka, které Zákazník v souvislosti s uzavřením Smlouvy poskytl. Tyto údaje jsou využívány pro účely uzavření Smlouvy, plnění dle Smlouvy, k jejímu ukončení a uplatňování práv ze Smlouvy. Proti zpracování osobních údajů na základě oprávněných zájmů Poskytovatele má subjekt údajů právo kdykoliv podat námitku. Informace o zpracování osobních údajů včetně práv subjektu údajů jsou k dispozici na webových stránkách Poskytovatele v dokumentu Informace o zpracování osobních údajů.
    1. Vzájemné smluvní vztahy neupravené Smlouvou nebo OPDP se řídí ustanoveními právního řádu České republiky, zejména Občanským zákoníkem s vyloučením dopadu Vídeňské úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží. Veškeré soudní spory, které vzniknou ze Smlouvy nebo v souvislosti s ní, budou řešeny před věcně příslušným českým soudem.
    2. OPDP jsou účinné od 1.10. 2024.